10% korting*
Je nieuwe telefoon valt per ongeluk. Of de laptop van je kind wordt gestolen op school. We hebben heel wat mobiele apparaten die al snel veel kosten. Met de module Mobiele elektronica zijn smartphones, laptops, tablets en wearable devices van het hele gezin goed verzekerd. Dit is een aanvullende dekking van de Inboedelverzekering.
Goed om te weten! Waterschade, brandschade en diefstal in huis is al verzekerd met de Inboedelverzekering.
In onderstaande tabel lees je welke spullen je standaard verzekert met de Inboedelverzekering. En waarvoor je de aanvullende module afsluit.
Apparaat | Inboedelverzekering | Mobiele Elektronica |
---|---|---|
Koptelefoon en oordopjes | ||
Computers en computerapparatuur, zoals opladers, modems, printers | ||
Informatie-, beeld- en geluidsdragers, zoals cd’s, dvd’s, usb-sticks, memory cards en elpees; | ||
Videocamera | ||
Fotocamera | ||
Cd-, dvd- en MP3-speler | ||
Tv’s | ||
Spelcomputers | ||
Navigatieapparatuur | ||
Smartphone | ||
Tablet | ||
Laptop | ||
Smartwatch en stappenteller | ||
Smartglasses | ||
E-reader |
We geven hier alleen een samenvatting van de dekkingen. In de polisvoorwaarden van de Woonverzekering lees je in hoofdstuk 4.13 precies wat wel en niet gedekt is.
Koop je een nieuwe telefoon, tablet of laptop? Dan kun je daar soms een losse verzekering bij afsluiten. Je verzekert daarmee dat ene apparaat. Kies je voor Inboedelverzekering inclusief module Mobiele elektronica? Dan is niet alleen je nieuwe mobiele telefoon verzekerd. Ook andere mobiele elektronica, zoals een tablet, laptop en wearable devices. De mobiele apparaten van je hele gezin zijn meeverzekerd. Er kunnen ook verschillen zijn in de dekking.
Bij schade worden je apparaten snel, goed én duurzaam hersteld. Is reparatie niet mogelijk? Of is het apparaat gestolen? Dan geldt het volgende:
De maximale vergoeding is € 7.500,- per gebeurtenis.
Een refurbished telefoon is bijvoorbeeld gecontroleerd, geüpdatet en schoongemaakt. Hij heeft ook een nieuw scherm, nieuwe batterij, en garantie.
De premie voor de module Mobiele elektronica hangt onder andere af van je gezinssamenstelling. Heb je nog geen Inboedelverzekering van Nationale-Nederlanden? Bereken dan online je premie in twee stappen.
Heb je de Inboedelverzekering al? Ga dan naar mijn.nn en kies ‘Verzekering wijzigen’. Daar zie je jouw premie voor de aanvullende dekking.
Bij de Inboedelverzekering kies voor een eigen risico van € 0,- of € 100,-. Dit geldt ook voor de module Mobiele elektronica. Kies je voor € 100,-? Dan betaal je dat bedrag zelf als er schade wordt hersteld. Of het bedrag wordt van je schadevergoeding afgetrokken. Je krijgt dan dus € 100,- minder vergoed.
Heb je schade aan je smartphone of andere mobiele elektronica? Dit kun je 24/7 online doorgeven via mijn.nn. Je telefoon wordt dan hersteld via het professioneel herstelnetwerk.
Wil je de schade zelf (laten) repareren? Maak dan eerst hierover afspraken met de verzekeraar of de expert die wordt ingeschakeld.
Is de mobiele telefoon van iemand in je gezin? Dan is deze meeverzekerd. Is het toestel van iemand anders? Dan valt de schade niet onder deze verzekering. Misschien wel onder een Aansprakelijkheidsverzekering als je die hebt.
Ja, waterschade is gedekt met de Inboedelverzekering. Bijvoorbeeld bij lekkage. Veroorzaak je per ongeluk zelf waterschade aan je smartphone of andere mobiele elektronica? Dan valt dit onder de module Mobiele elektronica. Denk hierbij aan een glas limonade dat over je laptop valt. Of je mobiele telefoon die uit je broekzak in het toilet valt.
Nee. Als je tablet kapot gaat zonder oorzaak van buitenaf dan is dit niet verzekerd. We noemen dit eigen gebrek.
Je kunt de module Mobiele elektronica afsluiten bij de Inboedelverzekering bij de Woonverzekering.
Inboedelverzekering met module afsluiten
Heb je al een Inboedel- of Woonverzekering? Dan kun je makkelijk online je verzekering wijzigen en de module afsluiten.
Ga naar mijn.nnNationale-Nederlanden Bank N.V. is de bemiddelaar van deze verzekering. Je sluit de Woonverzekering eenvoudig online via ons af zonder advies. Wij brengen deze verzekering onder bij de verzekeraar Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij N.V. Wijzigingen regel je ook via ons. Wij ontvangen een vast percentage van je premie als provisie.
Hieronder vind je de meest recente voorwaarden van de Nationale-Nederlanden Woonverzekering. Op je polisblad en in mijn.nn vind je terug welke voorwaarden en dekkingen voor jou gelden.
In de verzekeringskaart staan de belangrijkste kenmerken van de Inboedelverzekering van Nationale-Nederlanden. Deze kaart helpt je om de voorwaarden te vergelijken met andere aanbieders.
Download hieronder de afschrijvingslijst.
Na ontvangst van je polisblad heb je 14 dagen bedenktijd. Je kunt dan zonder reden je verzekering opzeggen en hoeft ook geen premie te betalen. Na deze 14 dagen bedenktijd is je verzekering dagelijks opzegbaar. Als je je verzekering niet opzegt, geldt er een contracttermijn van een jaar die stilzwijgend wordt verlengd.
Soms is het nodig om de premie en/of de voorwaarden voor deze verzekering of voor alle of een deel van de klanten aan te passen. Dit kan per de verlengingsdatum van je verzekering.
Dit gebeurt bijvoorbeeld:
De aanpassing kan ook tussentijds worden doorgevoerd, bijvoorbeeld omdat dit vanuit wetgeving verplicht is.
Als de premie en/of de voorwaarden van een verzekering veranderen, dan informeren wij je van tevoren. Bij een aanpassing per verlengingsdatum ontvang je minimaal één maand van tevoren bericht van ons. Ook leggen wij uit waarom de premie en/of voorwaarden wijzigen, wat er gewijzigd wordt en per wanneer.
Ben je het eens met de verandering? Dan hoef je niets te doen. De verzekering loopt dan vanaf de wijzigingsdatum automatisch door met de veranderde premie en/of voorwaarden. Ben je het niet eens met de verandering? Dan kan de persoon die de verzekering heeft afgesloten de verzekering stoppen. Dit kan tot één maand nadat de verandering is medegedeeld via nn.nl of door ons een brief of e-mail te sturen. De verzekering loopt dan tot de dag waarop de verandering zou ingaan.
Schade meld je eenvoudig online via mijn.nn. Hier geef je alle informatie door die nodig is om je schade te beoordelen. Naast informatie over de schade zelf, kunnen dit ook aanvullende documenten zijn. Denk aan aankoopnota’s of een getuigenverklaring. Per schade zie je welke informatie we van je nodig hebben. Als er informatie, wordt er contact met je opgenomen om deze op te vragen.
Je kunt bij het melden van schade kiezen of je het laat herstellen door één van onze professionele herstellers, of dat je het zelf herstelt of laat herstellen. Kies je voor één van onze herstellers, dan wordt de betaling direct met de hersteller geregeld. Je hoeft niets voor de schieten en betaalt alleen een eventueel zelf gekozen eigen risico. Wil je de schade zelf (laten) repareren? Maak dan eerst hierover afspraken met Nationale-Nederlanden of de expert die wordt ingeschakeld. Je krijgt de materialen vergoed, en een bedrag voor je tijd.
Als alle benodigde informatie binnen is, wordt eerst gekeken of de schade onder de dekking valt. Soms doet iemand van Nationale-Nederlanden dat, en als het nodig is wordt er een expert ingeschakeld. De expert bepaalt dan het schadebedrag en de oorzaak van de schade. Is erkend dat Nationale-Nederlanden de schade aan jou gaat vergoeden? Dan wordt het schadebedrag bepaald.
Heb je schade aan je inboedel? Dan krijg je de nieuwwaarde vergoed voor spullen tot en met 5 jaar oud, die niet kunnen worden hersteld of vervangen. Bij spullen ouder dan 5 jaar krijg je de dagwaarde vergoed. Bij tweedehands aangeschafte spullen krijg je ook de dagwaarde vergoed.
Bij onherstelbare schade aan mobiele elektronica tot en met 5 jaar oud ontvang je een vergelijkbaar als-nieuw toestel. Als je hiervan afziet, krijg je in het eerste jaar de nieuwwaarde vergoed. Daarna de dagwaarde.
Als is vastgesteld dat de schade onder de dekking valt en de schade wordt vergoed, wordt het schadebedrag bepaald. Ben je het niet eens met het schadebedrag dat de expert vaststelt? Dan mag je ook zelf een expert inschakelen. Dit heet een contra-expert. Meer informatie hierover vind je in de polisvoorwaarden onder het hoofdstuk ‘Wat gebeurt er bij schade en wat keren wij uit?’.
Goed om te weten: Laat je de schade via ons herstelnetwerk herstellen? Dan regelt Nationale-Nederlanden de betaling rechtstreeks met de hersteller.
Bij elke schade aan je woning of inboedel wordt eerst gekeken of de schade kan worden gerepareerd. Of dat de beschadigde of gestolen spullen kunnen worden vervangen. Bijvoorbeeld je parketvloer, tapijt of meubels. We werken met een duurzaam en professioneel herstelnetwerk. Deze herstellers zijn in het bezit van het keurmerk GroenGedaan! Zo wordt je schade op een duurzame manier goed en snel hersteld, op een moment dat het jou uitkomt.
Lees meer over duurzaam herstellenDe omvang van de schade wordt vastgesteld op basis van het verschil in de waarde van je woning direct voor en direct na de gebeurtenis. Daarbij kan worden uitgegaan van de reparatiekosten, de herbouwwaarde (het bedrag wat nodig is om je woning in dezelfde staat weer opnieuw te bouwen) of de verkoopwaarde. Meer informatie over wat er bij schade gebeurt en wat je krijgt uitgekeerd, lees je in hoofdstuk 8 van de polisvoorwaarden.
Bekijk op je polisblad welke versie van de polisvoorwaarden je hebt. Je polisblad en de polisvoorwaarden vind je terug in mijn.nn en de NN App.
De Inboedelverzekering is geschikt voor alle Nederlandse huishoudens (inwoners van 18 jaar en ouder). En die hun vermogen willen beschermen voor de kosten bij schade aan de inboedel in hun koop- of huurwoning.
We kunnen je op verschillende manieren helpen.
Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op.