Je moet onverwachts een geplande vakantie afzeggen of je vakantie onderbreken. Met de module Doorlopende Annulering van Nationale-Nederlanden zijn de annuleringskosten van je vakanties het hele jaar door verzekerd. Bij het afsluiten van een Doorlopende Reisverzekering kun je kiezen voor de module Doorlopende Annulering. Je kunt deze module los afsluiten.
De module Doorlopende Annulering biedt onder andere dekking als je een reis moet afbreken, onderbreken of annuleren als:
Goed om te weten: Je kiest zelf het maximaal verzekerd bedrag. Je kunt kiezen voor € 1.500, € 2.500 of € 5.000 per verzekerde reis per persoon.
Je bent onder andere niet verzekerd:
We geven hier alleen een samenvatting van de dekkingen. In de polisvoorwaarden van de Doorlopende Reisverzekering lees je precies wat wel en niet gedekt is.
Je kunt de verzekering afsluiten voor:
Check of je reisorganisatie is aangesloten bij de SGR (Stichting Garantiefondsen Reisgelden), ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen) of het Calamiteitenfonds. Je krijgt dan in verschillende gevallen de kosten die je hebt gemaakt vergoed. In sommige gevallen krijg je kosten die niet onder module Annulering vallen wel via je reisorganisatie vergoed.
Nationale-Nederlanden Bank N.V. is de bemiddelaar van deze verzekering. Je sluit de module Doorlopende Annulering (als onderdeel van de Doorlopende Reisverzekering) eenvoudig online via ons af zonder advies. Wij brengen deze verzekering onder bij de verzekeraar Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij N.V. Wijzigingen regel je ook via ons. Wij ontvangen een vast percentage van je premie als provisie.
Voor advies kun je terecht bij een onafhankelijk adviseur. Via de adviseur sluit je een andere Doorlopende Reisverzekering van Nationale-Nederlanden af dan op nn.nl. De dekkingen en voorwaarden zijn anders.
Nee, dat is niet mogelijk. Voor het afsluiten van de module Doorlopende Annulering moet je in Nederland wonen.
Nee, je hebt geen eigen risico.
Nee, er is geen dekking bij calamiteiten. Als je een reis boekt bij een reisbureau, betaal je in de meeste gevallen een bijdrage voor het zogeheten Calamiteitenfonds. Dit is door de reisorganisaties in het leven geroepen om garant te kunnen staan als het onverantwoord is om naar je vakantieland af te reizen. Het reisbureau zal je dan een alternatieve reis aanbieden of je reissom terugstorten. Wij raden je aan zo snel mogelijk contact op te nemen met je reisbureau.
Met de module Doorlopende Annulering ben je standaard verzekerd in Europa, inclusief de Azoren, Madeira, de Canarische eilanden, Turkije, Groenland. Ook is er dekking voor de volgende niet-Europese landen aan de Middellandse Zee: Algerije, Egypte, Israël, Libanon, Libië, Marokko en Tunesië. Ga je naar een ander land in de wereld? Kies dan voor werelddekking.
Als je de module Doorlopende Annulering afsluit binnen veertien dagen na het boeken, dan is ook deze vakantie gedekt.
Je hebt recht op een vergoeding voor de niet-genoten reisdagen als de boot, bus, trein of vliegtuig bij vertrek uit Nederland of bij aankomst op je eerste reisbestemming vertraging heeft van minimaal 8 uur. Bij vliegreizen heb je ook recht op een vergoeding bij vertrek vanuit België of Duitsland. Maar dit geldt alleen als jij en de reis- of vervoersorganisatie niets kunnen doen aan de oorzaak van de vertraging.
Vraag je de annuleringsverzekering niet voor jezelf aan, maar voor een ander (bijvoorbeeld bij bewindvoering)? Neem dan contact op via 088 663 06 63 of de chat.
Hieronder vind je de meest recente voorwaarden van de Nationale-Nederlanden Doorlopende Reisverzekering. In hoofdstuk 5.10 Module Annulering lees je precies waarvoor je verzekerd bent. Op je polisblad of in mijn.nn vind je terug welke voorwaarden en dekkingen voor jou gelden.
In de verzekeringskaart staan de belangrijkste kenmerken van de module Annulering als onderdeel van de Doorlopende Reisverzekering van Nationale-Nederlanden. Deze kaart helpt je om de voorwaarden te vergelijken met andere aanbieders.
Na ontvangst van je polisblad heb je 14 dagen bedenktijd. Je kunt dan zonder reden je verzekering opzeggen en hoeft ook geen premie te betalen. Na deze 14 dagen bedenktijd is je verzekering na het eerste jaar dagelijks opzegbaar. Als je je verzekering niet opzegt, geldt er een contracttermijn van een jaar die stilzwijgend wordt verlengd.
Soms is het vanuit de verzekeraar nodig om de premie en/of de voorwaarden voor deze verzekering of voor alle of een deel van de klanten aan te passen. Dit kan per de verlengingsdatum van je verzekering.
Dit gebeurt bijvoorbeeld:
De aanpassing kan ook tussentijds worden doorgevoerd, bijvoorbeeld omdat dit vanuit wetgeving verplicht is.
Als de premie en/of de voorwaarden van een verzekering veranderen, dan informeert de verzekeraar je van tevoren. Bij een aanpassing per verlengingsdatum ontvang je minimaal één maand van tevoren bericht. Ook legt de verzekeraar uit waarom de premie en/of voorwaarden wijzigen, wat er gewijzigd wordt en per wanneer.
Ben je het eens met de verandering? Dan hoef je niets te doen. De verzekering loopt dan vanaf de wijzigingsdatum automatisch door met de veranderde premie en/of voorwaarden. Ben je het niet eens met de verandering? Dan kan de persoon die de verzekering heeft afgesloten de verzekering stoppen. Dit kan tot één maand nadat de verandering is medegedeeld via nn.nl of door een brief of e-mail te sturen. De verzekering loopt dan tot de dag waarop de verandering zou ingaan.
Je hebt bij annulering de volgende verplichtingen:
We kunnen je op verschillende manieren helpen.
Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op.