Bedrijven, zoals banken, overheidsinstanties, verzekeringsmaatschappijen en webwinkels, zijn verplicht om jouw identiteit te controleren. Hiermee voorkomen we dat iemand anders jouw gegevens gebruikt.
iDIN is ontwikkeld door banken voor consumenten. Je gebruikt de veilige en vertrouwde inlogmethode van de bank waar je je betaalrekening hebt. Daar ben je al bekend en geïdentificeerd.
Door iDIN te gebruiken geef je je bank toestemming om persoonsgegevens zoals naam, woonadres en geboortedatum aan ons door te geven. Hiermee kan Nationale-Nederlanden jouw identiteit vaststellen. Wij ontvangen geen financiële gegevens van jouw bank, zoals je saldo of betaalgegevens.
Voor het aanmaken van een mijn.nn-account moet je je identificeren. Je kunt hiervoor eerst een activatienummer aanvragen. Of je kunt je identificeren met iDIN.
Ja, Nationale-Nederlanden is een dochteronderneming van NN Insurance Eurasia N.V.
Vraag dan een activatienummer aan per e-mail of brief.
Wij sturen het activatienummer naar het (e-mail)adres waarop je bij ons bekend bent. Met dat activatienummer kunt je je mijn.nn-account aanmaken.
Dan biedt jouw bank het identificeren met iDIN nog niet aan. Je kunt zich alleen identificeren met iDIN als je bij één van de genoemde banken een betaalrekening hebt.
Staat jouw bank er niet bij? Vraag dan een activatienummer aan per e-mail of brief.
Heb je een vraag?
Bel ons als je hulp nodig hebt met inloggen op nn.nl of het installeren van de app. Wij helpen je graag.
Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.