Veelgestelde vragen NN App

Wat kun je met de NN App doen?

Welke producten kan ik bekijken met de app?

Deze producten kun je bekijken in de app:

  • Zorgverzekering
  • Hypotheek
  • Internetsparen
  • Banksparen
  • (Beheerd) Beleggen
  • Doorlopend Krediet en Persoonlijke Lening
  • Levensverzekering

Voor andere producten word je vanuit de app nog doorgelinkt naar de juiste pagina in je mijn.nn-account.

Kan ik mijn zorgverzekering bekijken in de app?

In de app vind je het pakket dat je hebt afgesloten. Je kunt je zorgpas bekijken en je zorgkosten eenvoudig declareren.

Voor een compleet overzicht van wat er binnen jouw zorgverzekering vergoed wordt, of wat de status van je declaraties is, log je in op mijn.nn.

Waarom linken jullie vanuit de app naar de site?

We doen ons best zoveel mogelijk producten onderdeel van de app te maken. We willen ook dat de app goed werkt. Daarom bieden we je voor producten die nog niet app-vriendelijk zijn tijdelijk een link. Deze link wijst je naar de juiste informatie over je product op mijn.nn.

Kan ik documenten bekijken in de app?

Je kunt je documenten openen en bekijken in de app.

Activeren en inloggen

Hoe activeer ik de app? Koppel de app aan mijn.nn!

Nadat je de app gedownload hebt, moet je eenmalig je gegevens aan de app koppelen. Dat kan in de app zelf, maar ook via je laptop of tablet als je ingelogd bent op mijn.nn.

  • Open de app en doorloop de stappen.
  • Kies je toegangscode.
  • Kies eventueel inloggen met gezichtsherkenning of vingerafdruk.
  • De app is geactiveerd en klaar voor gebruik.
Ik kan niet inloggen op de app. Hoe kan dat?

Wanneer je niet kunt inloggen in de app kan dat verschillende oorzaken hebben. Het kan zijn dat er een storing is. Of dat we specifieke producten of de app aan het onderhouden zijn. In dat geval krijg je hiervan een melding in de app.

Ik ben de toegangscode van de app vergeten. Wat kan ik doen?

Als je drie keer een verkeerde toegangscode invoert, wordt de app voor 30 minuten geblokkeerd. Daarna kun je opnieuw proberen in te loggen met je toegangscode.

Heb je sneller inloggen met gezichtsherkenning of vingerafdruk ingesteld? Dan kun je daarmee nog wel inloggen.
Je kunt nu eventueel een nieuwe toegangscode instellen.

Lukt dit allemaal niet, dan moet je de app van je telefoon afhalen en hem opnieuw installeren. Daarna moet je de app opnieuw activeren en een nieuwe toegangscode kiezen.

Ik heb 3 keer een verkeerde toegangscode ingevoerd. De NN App is geblokkeerd.

Als je drie keer een verkeerde toegangscode invoert, wordt de app voor 30 minuten geblokkeerd. Daarna kun je opnieuw proberen in te loggen met je toegangscode.

Heb je sneller inloggen met gezichtsherkenning of vingerafdruk ingesteld? Dan kun je daarmee nog wel inloggen.
Je kunt nu eventueel een nieuwe toegangscode instellen.

Lukt dit allemaal niet, dan moet je de app van je telefoon afhalen en hem opnieuw installeren. Daarna moet je de app opnieuw activeren en een nieuwe toegangscode kiezen.

Mijn app is ontkoppeld. Wat nu?

Het kan gebeuren dat je niet meer kunt inloggen op de app. Heb je jouw apparaat per ongeluk ontkoppeld? Dan moet je je account opnieuw aan de app koppelen en de app activeren.

Ik heb een nieuwe telefoon. Kan ik de NN App overzetten?

Om opnieuw gebruik te kunnen maken van de app, moet je de app opnieuw downloaden en activeren. Daarna moet je je account opnieuw aan de app koppelen via mijn.nn. Volg hiervoor de stappen op je telefoon.

Let op Verwijder de koppeling met je oude apparaat. Bij gegevens en instellingen zie je welke apparaten er gekoppeld zijn met jouw account.

Heb je ook een nieuw telefoonnummer? Pas meteen je persoonlijke gegevens aan in je mijn.nn-account!

Veiliger inloggen

Hoe zet ik Veiliger inloggen aan?

Lees de informatie over Veiliger inloggen op:

Veiliger inloggen aanzetten

Veiliger inloggen staat aan, en ik heb een nieuwe telefoon

Jouw mobiele nummer staat in je mijn.nn-account
Is jouw mobiele nummer opgeslagen in je account en met een sms-code gecontroleerd? Dan kun je zelf de NN App op je nieuwe toestel activeren. Kies in de app voor ‘je hebt de NN App of mijn.nn al eerder gebruikt’. Kies daarna voor ‘app activeren bij Veiliger Inloggen’.

Jouw mobiele nummer staat niet in je mijn.nn-account
Heb je jouw mobiele nummer nog niet aan ons doorgegeven? Bel dan onze servicedesk. Onze medewerker helpt je om de app op je nieuwe telefoon te activeren. Onze contactgegevens staan onderaan deze pagina.

Let op Verwijder de koppeling met je oude apparaat. Bij gegevens en instellingen zie je welke apparaten er gekoppeld zijn met jouw account.

Heb je ook een nieuw telefoonnummer? Pas meteen je persoonlijke gegevens aan in je mijn.nn-account!

Veiliger inloggen staat niet aan, en ik heb een nieuwe telefoon

Staat veiliger inloggen niet aan? Dan kun je de app activeren met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Let op Verwijder de koppeling met je oude apparaat. Bij gegevens en instellingen zie je welke apparaten er gekoppeld zijn met jouw account.

Heb je ook een nieuw telefoonnummer? Pas meteen je persoonlijke gegevens aan in je mijn.nn-account!

Veiligheid

Mijn telefoon is kwijt of gestolen. Kan iemand anders bij mijn gegevens?

Dat is vervelend! Maar zonder jouw persoonlijke 5-cijferige toegangscode, gezichtsherkenning of vingerafdruk kan iemand anders niet bij je gegevens.

Wat moet je nu doen:

Veiliger inloggen stond niet aan:
Ga naar mijn.nn op je laptop of tablet.
Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Ga naar 'Gekoppelde apparaten beheren'.
Verwijder je gestolen of vermiste apparaat uit het lijstje.
Je telefoon is nu ontkoppeld.

Heb je een nieuwe telefoon? Download de NN App op je nieuwe apparaat. Maar let op:

Veiliger inloggen stond wel aan, maar je mobiele nummer was nog niet opgeslagen in je mijn.nn-account:
Bel dan onze servicedesk. Onze medewerker helpt je om de app op je nieuwe telefoon te activeren. Onze contactgegevens staan onderaan deze pagina. Sla je mobiele nummer ook op in je mijn.nn-account.

Veiliger inloggen stond wel aan, je mobiele nummer is opgeslagen in je mijn.nn-account en met een sms-code gecontroleerd:
Je kunt nu zelf de NN App opnieuw activeren en koppelen met je mijn.nn-account.

Instellingen

Voor welke besturingssystemen is de NN App beschikbaar?

De App werkt alleen op smartphones en tablets met de volgende besturingssystemen:

  • iOS: vanaf versie 13.0 en hoger
  • Android: vanaf versie 7.0 en hoger

Heb je een lagere versie op je telefoon of tablet staan? Dan kun je de app niet gebruiken.
Bekijk en beheer je producten via mijn.nn.

Hoe kan ik de NN App updaten?

Wanneer er een update nodig is, krijg je hiervoor een melding. De melding geeft precies aan wat je moet doen om je app te updaten.

Krijg je geen melding? Ga dan naar de App Store of Google Play. Zoek de NN App. Als er een update is, zie je dat hier terug. Je kunt de update installeren door op de knop te drukken.

Kan ik de NN App downloaden, gebruiken of updaten in het buitenland?

Selecteer Nederland als land in de instellingen van de App Store of Google Play. Dan kun je de NN App in het buitenland downloaden, gebruiken en updaten. Als je een ander land in je instellingen gekozen hebt, kan het niet.

Service en Contact

Heb je een vraag?

Bel ons als je hulp nodig hebt met inloggen op nn.nl of het installeren van de app. Wij helpen je graag.

088 663 01 12

Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.